Subskrybuj: Posty | Przeczytaj o najgłupszym biznesie
Szukaj
Hotel hotelowi nierówny, czyli troska o nowe technologie
Jeśli hotel, którym zarządzamy, nie wyróżnia się atrakcyjnymi warunkami lokalowymi oraz gastronomicznymi, nie odniesie sukcesu. Nie ulega to wątpliwości. Nawet najlepsze hotele jednak, zanim zdobędą renomę i zaczną być polecane na zasadzie poczty pantoflowej, muszą zainwestować w reklamę. Zdobycie klienta w ten sposób często jest kosztowne, jednak czasem, dzięki odpowiednio podjętym działaniom, zbędne koszty można wyeliminować.
Bardzo ważne jest to, by istnieć w sieci. Konieczność posiadania prawidłowo skonstruowanej strony internetowej to już truizm. Obecnie dużo ważniejsze jest, aby ta strona internetowa była obsługiwana przez urządzenia mobilne. Dlaczego?
Usługi hotelowe skierowane są do osób przebywających poza swoim miejscem zamieszkania. Polacy coraz częściej korzystają z urządzeń przenośnych, ograniczając korzystanie z mobilnych niegdyś laptopów do roli urządzeń stacjonarnych. Strona internetowa działająca na urządzeniach przenośnych jest dzisiaj niezbędna, tym bardziej, że w ostatnim czasie mamy do czynienia ze zmianami w wyszukiwarce Google, która dużo przychylniej spogląda na strony dopasowane do takich właśnie urządzeń.
Spośród rozwiązań wykorzystujących technologie warto rozważyć także wprowadzenie systemu rezerwacji, który będzie funkcjonował online, 24 godziny na dobę. Takie programy już istnieją, trzeba je tylko wprowadzić w życie. Dzięki nim klient może samodzielnie zarezerwować pokój bądź tylko sprawdzić jego dostępność, zweryfikować dostępność miejsc noclegowych, porównać ceny i pakiety, a także otrzymać informację na temat aktualnych promocji.
Udowodniono, że w hotelach skoncentrowanych na długoterminowych pobytach, po wprowadzeniu systemu rezerwacji przez internet ilość połączeń telefonicznych jest wyższa o połowę, klienci bowiem dopytują o promocje, dodatkowe pakiety i atrakcje. W hotelach nastawionych zaś na krótkie pobyty, ulokowanych głównie w miastach, ilość połączeń z pytaniami o wolne miejsca spadła o prawie 70%.
Niezbędne w dzisiejszych czasach jest także funkcjonowanie na stronach porównujących koszty i terminy noclegów w różnych hotelach w danym miejscu. Bardzo często klienci najpierw zaglądają w zasoby takich serwisów, dopiero później weryfikując poszczególne oferty.
Klientowi należy zapewnić możliwość różnorodnego kontaktu. Może to być kontakt mailowy, za pomocą specjalnego formularza kontaktowego, przez telefon czy komunikatory internetowe. Należy zadbać, by odpowiedź na pisemne zapytania wysyłana była możliwie najszybciej. Jeśli potencjalny klient przesyła do firmy zapytanie, prawdopodobnie nasz hotel nie był jedynym miejsce, z którym się w tej sprawie porozumiał. Najczęściej szybkość ma więc ogromne znaczenie. Dobrą praktyką jest oddelegowanie jednej osoby do tego typu zadań. Optymalny czas odpowiedzi to 24 godziny, najlepsza byłaby godzina lub dwie.
Warto zadbać także o umiejętności z zakresu obsługi klienta wśród pracowników. Czasem niezbędna okaże się inwestycja w szkolenia sprzedażowe.