Strona internetowa to nie wszystko

Strona internetowa to nie wszystko

Przez wiele lat internetowy marketing ograniczał się do budowania strony internetowej, na której firma w kilku słowach informowała o tym, jakie usługi i produkty oferuje. Do tego znajdować obowiązkowo musiała się zakładka z danymi kontaktowymi, a w miarę możliwości także zdjęcia i mapka z dojazdem oraz cennik usług. Taka strona internetowa, jeśli dodatkowo była łatwa do odszukania w wyszukiwarkach internetowych, gwarantowała na początku XXI wieku w Polsce wystarczającą przewagę nad konkurentami z rynku lokalnego. Dzisiaj takie witryny nadal są spotykane w sieci, ale rzadko kiedy biznes, który reklamują, jest jeszcze dostępny lub dochodowy. Oczywiście niektóre branże, jak chociażby fryzjerstwo, nie potrzebuje wielkiej reklamy na arenie globalnej, ponieważ klienci salonów fryzjerskich przeważnie doskonale wiedzą, dokąd się udać, aby zostać dobrze ostrzyżonym.
Nowoczesne firmy i międzynarodowe korporacje mają zupełnie inne środki do zdominowania wszystkich narzędzi komunikacyjnych. Są obecne w Internecie, telewizji, prasie i na reklamach zewnętrznych – a więc są także dobrze zakodowane w świadomości globalnego konsumenta. Bardzo duże środki wydają przede wszystkim na promocję wizerunku swoich produktów i gwiazd w portalach społecznościowych, które dzisiaj kreują trendy i są w stanie w mgnieniu oka uczynić z nieznanego nikomu śpiewaka celebry tę o międzynarodowej renomie. Wszystko to sprawia, że portale tego typu i media społecznościowe, stają się najskuteczniejszą platformą nie tylko do reklamowania swoich produktów, ale do tworzenia całych trendów. Umiejętne wykorzystywanie tych kanałów komunikacji i podtrzymywanie bardzo dynamicznej wymiany poglądów oraz newsów ze swoimi aktualnymi i potencjalnymi klientami, wymaga ogromnej wiedzy oraz świeżości charakterystycznej dla młodych pokoleń.
Coraz częściej agencje reklamowe, które brylują w marketingu szeptanym i innych metodach promocji marek w sieci, składają się z bardzo młodych ludzi. W świecie grafik i obrazów oraz mediów elektronicznych o sukcesie decyduje często szybka riposta czy ciekawe zdjęcie albo mem, które podchwycą międzynarodowe stacje przekaźnikowe. W ten sposób można bardzo skutecznie zarządzać wizerunkiem całej marki i nie dziwota, że wieloletnie firmy mają często problem z odnalezieniem się w tym bardzo agresywnym i dynamicznie zmieniającym się środowisku. To daje przewagę młodym przedsiębiorcom, którzy mają pomysł na niedużą firmę i do jej wypromowania nie potrzebują ogromnych środków. Prowadzenie kilku profili na najpopularniejszych stronach www świata pozwala często na dużo szybszy i bardziej funkcjonalny kontakt ze swoimi stałymi i nowymi klientami aniżeli przestarzała witryna internetowa. Szczególnie w dobie komunikatorów, smart fonów i Internetu mobilnego, utrzymanie kontaktu z młodymi i starszymi użytkownikami swoich usług i produktów jest bardzo proste. Wystarczy umieć przemawiać w ich języku i być na tyle chłonnym, by nie przegapić pojawienia się jakiegoś nowego trendu, aplikacji czy portalu.

Źródło: http://świat-feromonowdesire.pl/

Leave a Reply