Zakładając firmę zadbaj o każdy aspekt swojego biznesu

Zakładając firmę zadbaj o każdy aspekt swojego biznesu

Kiedy zakłada się swoją firmę ma się nadzieję, że uda się ją zamienić w prawdziwe imperium. Zaczynając swoją przedsiębiorczość od założenia własnej działalności gospodarczej wierzy się w swój sukces. Inaczej przecież nie zakładałoby się swojej własnej działalności gospodarczej. Każdy kolejny biznes jest już o wiele łatwiejszy, a z czasem dzieje się tak, że to pieniądz robi kolejny pieniądz. Tym czasem zaczynając warto uporządkować na starcie wszystko, co się wiąże z prowadzeniem biznesu w sposób uczciwy, rzetelny i profesjonalny. Zatem jeszcze przed rozpoczęciem oficjalnej działalności warto wybrać się do biura księgowego i doradcy podatkowego. To powinny być pierwsze kroki na drodze do własnej przedsiębiorczości. I od razy chcemy nadmienić, żeby lepiej skorzystać z dużego i renomowanego biura księgowego. Pojedynczo działające księgowe bardzo często nie mają nazbyt wiele wspólnego z profesjonalizmem. Lepiej udać się po poradę do biura księgowego, które zdaje sobie sprawę z wszystkiego co się wiąże z byciem biznesmenem. Pierwsza wizyta u księgowej bądź księgowego powinna polegać na tym, że konsultuje się to, jaki rodzaj działalności chce się prowadzić i wybiera się najlepszy sposób rozliczenia z urzędami, w tym głównie chodzi tutaj o Urząd Skarbowy. Warto porozmawiać, ale trzeba pamiętać, że takiej porady nie uzyskamy za darmo. No chyba, że zobowiązujemy się do prowadzenia księgowości właśnie w biurze, do którego uda się po poradę.
Kiedy już wszystko co się tyczy prowadzenia firmy jest jasne można zrobić pierwszy krok  celu jej otwarcia, założenia czy raczej uruchomienia. Wszystkie formalności związane z działalnością załatwia się dzisiaj w jednym okienku właściwego dla miejsca zamieszkania urzędu terenowego ale można to też zrobić w najbliższym takowym urzędzie. Wizyta w okienku od działalności gospodarczych skutkuje złożeniem wpisu o jej rozpoczęcie. Składając taki wpis można wybrać dowolną datę faktycznego rozpoczęcia działania na własną rękę. Trzeba jednak pamiętać, że w zależności od tego, jaki termin wybierzemy tak będziemy musieli zacząć regulować składki Zusowskie. Co więcej, najbardziej opłaca się rozpoczynać od drugiego dnia miesiąca, a dlaczego tak jest to na pewno każdy urzędnik Wam wytłumaczy. Kiedy już wpis został zarejestrowany a data rozpoczęcia działalności została ustalona można przejść do załatwiania dalszych formalności. Będą one też trochę zależeć od tego, co się ustaliło wcześniej z księgowym i radcą prawnym. Bo na pewno będzie trzeba wrócić do biura księgowego i podpisać umowę na prowadzenie księgowości. Warto też upoważnić księgowego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, czyli w urzędzie, gdzie składaliście wniosek. Będzie on mógł wówczas w Waszym imieniu załatwić cokolwiek w urzędach. Nie mniej jednak należy do księgowego wrócić i podpisać umowę na świadczenie usług rozliczeniowych.
Kolejny krok należy skierować do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz do Urzędu Skarbowego. Warto poskładać tak odpowiednie deklaracje określające charakter Waszej działalności. Równie dobrze może to wykonać księgowy, którego usługi wybraliście robiąc to bez ruszania się sprzed ekranu monitora komputerowego. Te kwestie urzędowe można śmiało uznać za najważniejsze. Ale pozostaje jeszcze jedna bardzo ważna sprawa, a więc firmowe konto bankowe. I od razu uprzedzamy, nie dajcie się zwieść tym wszystkim, którzy mówią, że konto jest Wam niepotrzebne. Takie historie warto włożyć między bajki, ponieważ życie może takie bajki zweryfikować bardzo boleśnie przy pierwszej kontroli skarbowej., kiedy trzeba się będzie tłumaczyć ze wszystkich operacji na kontach osobistych. Jeśli prowadzi się działalność to koniecznie powinno się rozdzielić finanse osobiste od finansów firmowych. Konta firmowe w wielu bankach są dzisiaj darmowe, wobec czego naprawdę nie trzeba się martwić o koszty prowadzenia takich kont. Ale kiedy pieniądze ma Wam wysłać kontrahent czy inny przedsiębiorca to nie musicie się wstydzić, że firma nie ma konta firmowego. Można też po tym poznać dobrego księgowego od księgowego beznadziejnego. Ten pierwszy podkreśli Wam konieczność posiadania firmowego konta w banku a ten drugi będzie twierdził, że takowe jest niepotrzebne. Oczywiście, dla swojej wygody i ze strachu przed brakiem Waszego uzależnienia od jego komputera i danych na nim zapisanych.
Kolejną kwestią, o której powinno się pamiętać, to kupienie telefonu z osobnym numerem na firmę. Tutaj również powinno się rozdzielić prywatną linię telefoniczną od firmowej. Nie wątpliwie tak jest po prostu bardziej profesjonalnie. Co więcej , można również stworzyć sobie osobny adres mailowy. Ale następną bardzo ważną sprawą jest marketing i promowanie swojej nowej firmy. Warto zacząć od zapisania się na wszystkie możliwe darmowe serwisy społecznościowe i reklamowe tak, żeby od razu każdy widział, że rozpoczęliśmy swoją własną działalność. W miarę możliwości finansowych należy zadbać o swoją własną stronę w Internecie, na której wszyscy zainteresowani będą mogli znaleźć kompletną ofertę Waszej firmy. Profesjonalnie zorganizowana firma od samego początku będzie przynosić o wiele więcej profitów, aniżeli byle jak zorganizowane przedsięwzięcie w postaci otwarcia nieprzemyślanej działalności. Zachęcamy wszystkich do tego, żeby już od początku swojego pierwszego biznesu traktować go tak, jakby był to kolejny dochodowy i profesjonalny biznes w swoim życiu.

Źródło: http://adwokatszews.pl/adwokat-zakopane/

Leave a Reply