Youtube – jak tu nie zaginąć?

Youtube – jak tu nie zaginąć?

Reklama telewizyjna to przeszłość. W ogóle telewizja to przeszłość. A mimo to warto zadbać o dobry film i ulokować go najlepiej w internecie. Na zasadzie wiralowej promocji reklama wykonana w ten sposób rozprzestrzeni się, notując dużo wyższy zasięg niż film puszczony w przerwie filmu. Nie mając doświadczenia w przygotowaniu takiej produkcji, warto zwrócić się o pomoc do doświadczonej agencji, która zapewni wysokiej jakości sprzęt i montaż materiału.
W przypadku reklam umieszczanych na YouTube jest jedno ryzyko. Jeśli kilka pierwszych sekund nie zainteresuje i nie zaciekawi odbiorcy, reklama zostanie wyłączona. Mówi się, że najistotniejsze dla odbioru filmu jest jego pierwsze 5 sekund. Twórcy tymczasem bardzo często o tym zapominają.
Ważny jest wydźwięk. Odbiorcy wolą reklamy stworzone w dowcipnym stylu, wykorzystujące humor, często także ten absurdalny. Jeśli z jakichś przyczyn, nie można danych kwestii przedstawić zabawnie, można pokusić się o wykorzystanie innej formy. Może konwencja horroru, może suspensu rodem z klasyki thrilleru. Wszystkie możliwości są tak naprawdę dozwolone, byle przyciągnąć uwagę osoby oglądającej film.
Przykucie uwagi widza na początku jest kwestią trudną. Można zadbać o to, by już na początku klipu pojawiła się znana twarz. Nie musi być to od razu gwiazda filmowa. Dobrym pomysłem jest również przykucie uwagi za pomocą odpowiedniej ścieżki dźwiękowej. Badania samego YouTube’a wskazują, że najlepiej w tej roli sprawdzają się utwory radosne.
Muzyka nie jest jednak niezbędna. Można już od pierwszych sekund wyjść w stronę widza za pomocą zabawnej gry słów czy intrygującej grafiki. Badania sugerują, by w pierwszych sekundach nie umieszczać w reklamie logotypu, który nie znajduje się bezpośrednio na produkcie. Jeśli więc logo firmy musi być widoczne, lepiej zaprezentować je w konwencji umieszczenia na produkcie lub zastosować chwyt z odliczaniem sekund do startu. A propos sekund… reklama nie może być za długa. Przyjmuje się, że optymalny czas do 30 sekund, jednak jeśli reklama jest świetna pod względem treści i formy, nic nie stoi na przeszkodzie, by zajęła więcej czasu.
Dobrze zrobione reklamy w YouTube dają możliwości interakcji z odbiorcą. Nie może być o nich mowy w przypadku klasycznych filmów reklamowych. Warto zdecydowanie sięgnąć po adnotacje, które pozwolą stworzyć takie zaangażowanie oraz już na początku zademonstrować internaucie, że ma możliwość współistnienia z tym światem.
Aby film reklamowy w YouTube był skuteczny, należy zwrócić uwagę na możliwości zatrzymania uwagi odbiorcy już od początku. To pozwoli zadbać o zakorzenienie marki w świadomości odbiorcy, a także wykorzystać możliwości internetu do stworzenia dużego zasięgu kampanii reklamowej. Wszystko jest jednak kwestią dotarcia do widza, wywołania jego zainteresowania oraz zachęcenia go, by po kilku pierwszych sekundach nie wyłączał reklamy, lecz pozostał jej odbiorcą. Istotna jest także jakość techniczna przedsięwzięcia.

Źródło: producent urządzeń KERN

Leave a Reply