Nowe trendy w biznesie

Nowe trendy w biznesie

Tworzenie firm w Internecie to trend, którzy ma coraz większy wpływ na losy globalnej ekonomii. Nie brakuje już bowiem dziesiątek przykładów korporacji międzynarodowych, które rozpoczynały swoją przygodę w Internecie od pomysłu jednej lub dwóch osób zajmujących się programowaniem. Samodzielnie napisana witryna jak Facebook, stworzony algorytm wyszukiwania informacji i stron w Internecie firmy Google, czy chociażby aplikacja do wideorozmów online Skype, to marki rozpoznawalne globalnie. Zatrudniają tysiące osób na całym świecie, posiadają biura w dziesiątkach państw i prowadzą interesy w setkach. Wszystko to sprawia, że wciąż pojawiają się nowi, młodzi i ambitni przedsiębiorcy lub wynalazcy, programiści i inżynierowie, którzy mają ciekawe koncepcje lub patenty. Niejednokrotnie spotyka ich ze strony inwestorów chłodne przyjęcie, ale przy odpowiednim modelu biznesowym i realnych kalkulacjach, znalezienie partnera z finansami nie jest problemem.
Najlepsze młode przedsiębiorstwa, które już przykuwają uwagę swoimi wyjątkowo trafnymi projektami, bardzo często otrzymują propozycję nie do odrzucenia od największych rynkowych potentatów. Marki jak Microsoft czy Google niejednokrotnie kupują małe i obiecujące firmy, często zostawiając im całkowitą dowolność w dalszych pracach koncepcyjnych, a niekiedy kompletnie przejmując technologię firmy i usuwając kompletnie jej dorobek materialny. Bez względu na charakter, przejmowanie osiągnięć technologicznych, ich kopiowanie lub legalne nabywanie licencji, prowadzi do natychmiastowego upowszechniania się najbardziej dochodowych i innowacyjnych rozwiązań. Postęp w Internecie jest tak szybki także za sprawą ogromnej dostępności smart fonów i mobilnego Internetu w krajach rozwijających się, a nawet tych biedniejszych. Każda aplikacja na smartfon, ciekawy portal internetowy lub model telefonu, może natychmiast stać się hitem i przynieść swojemu twórcy milionowe dochody. To kusi młodych pomysłowych przedsiębiorców do tego, aby spróbować swojej własnej szansy na tym dynamicznym rynku.
Jednocześnie ta konkurencyjność i innowacyjność dla firm mających problem z wyznaczaniem trendów może być bardzo wymagającą przeszkodą. Niektóre marki jak Nokia czy Kodak, niegdyś kojarzone z absolutnie najbardziej markowymi i nowoczesnymi gadżetami, dzisiaj mogą pochwalić się ułamkiem dawnych udziałów w rynku. Przegapiły zmiany, za którymi poszły inne marki i przez to dzisiaj mają ogromny problem ze stworzeniem innowacyjnych usług oraz produktów w kontrze do liderów rynku. Rozwiązaniem wydaje się być wyznaczanie trendów i próbowanie czegoś kompletnie nowego, zamiast próba udoskonalenia czegoś, co już od lat jest lepiej robione przez konkurentów. Taką filozofią kierował się zawsze Apple, który proponował konsumentom coś, nim klienci w ogóle pomyśleli o takim rozwiązaniu. Za każdym razem produkt musiał różnić się diametralnie od tego, co dostępne było już na masowym rynku i to właśnie w unikalności rozwiązań w nowoczesnych technologiach upatrywać należy sukcesu współczesnych liderów.

Źródło: więcej

Leave a Reply